W obecnym Zarządzie Wspólnoty Mieszkaniowej są 3 osoby i my jako Zarząd planujemy dobrać jeszcze jedną osobę. jak w praktyce dokonuje się takiego zwiększenia ilości członków Zarządu?
Członków zarządu wybiera zebranie właścicieli. Należy zwołać takie zebranie i zaproponować stosowną uchwałę.
Czy jest konieczność zarejestrowania wspólnotę jako płatnika podatku VAT,w przypadku, gdy budynek w całości składa się z lokalu nie mieszkalnych (lokale pod wynajem, apartamenty). Jeśli tak to od wszystkich zaliczek należy rozliczać podatek VAT?
Wspólnota lokalowa staje się automatycznie podatnikiem tego podatku po przekroczeniu wartość przychodu w wysokości 200.000 zł Do przychodu zalicza się tylko układ medialny. Natomiast przychód z tytułu wpłat zaliczek na utrzymanie nieruchomości wspólnej nie jest objęte podatkiem VAT.
Wspólnota Mieszkaniowa a GIODO.
Czy Wspólnota Mieszkaniowa ma obowiązek sporządzenia dokumentacji i wdrożenie polityki bezpieczeństwa danych osobowych?
Nie nie ma takiego obowiązku
Wspólnota mieszkaniowa posiada 150 lokali mieszkalnych i 6 użytkowych. Czy musi zapłacić podatek dochodowy od wpłat na fundusz remontowy od lokali użytkowych ?
Fundusz remontowy w wspólnocie mieszkaniowej nie jest jej przychodem podatkowym w dacie wniesienia (naliczenia) lecz w dacie wydatkowania z tego funduszu środków pieniężnych na zapłacenie faktur kosztowych. Tym samym dokonane wpłaty od właścicieli lokali mieszkalnych i użytkowych są przychodem przyszłych okresów zgodnie z art.. 12 ustawy o podatku CIT.
Czy zgromadzone środki z tytułu wpłat od gminy na utrzymanie części wspólnych i remonty od ich lokali użytkowych podlegają opodatkowaniu CIT 8?
Wszystkie przychody wspólnoty mieszkaniowej podlegają opodatkowaniu podatkiem CIT. Nie mniej wspólnota mieszkaniowa korzysta z zwolnienia niektórych opłat dotyczących nieruchomości wspólnych.
1.Czy WM ma obowiązek sporządzania informacji dodatkowej do bilansu i rachunku zysków i strat pomimo że US tego nie żąda?
2.W jaki sposób należy poprawić błąd który miał miejsce w 2009r a wykryty w 2016r( Zarząd miał udzielone absolutorium za rok 2009)?
Wspólnota mieszkaniowa nie ma obowiązku sporządzania sprawozdania finansowego w tym równie informacji dodatkowej. Jeżeli zauważyli Państwo jakiś błąd popełniony w latach poprzednich należy go poprawić w księgach rachunkowych bieżącego roku. Nie mniej zaznaczam że wspólnoty mieszkaniowe nie prowadzą ksiąg rachunkowych lecz pozaksięgową ewidencję zgodnie z wymogami ustawy o własności lokali.
Przy remoncie n.nieruch. okazało się ze inwestor sm nie dopilnowała wykonania należycie i zgodnie z projektem prac a szczególnie drenu który miał zabezpieczyć podmakanie garażu,my to teraz wykonaliśmy,ale kosztowało nas sporo kasy,mamy na ten moment audyt wykonany przez specjalistę i projektanta,czy możemy żądać od sm odszkodowania,mamy taki zamiar?
Macie Państwo prawo domagać się odszkodowania względnie zapłaty poniesionych kosztów przy naprawie wadliwie wykonanych elementów budynku. Proszę tylko sprawdzić czy nie minął już okres 5 letni, poza którym nastąpiła prekluzja roszczeń.
Proszę o pilna odpowiedz,nasza nieruchomość jest po generalnym remoncie,i tu problem jeden z właścicieli na balkonie założył inny kolor szyb niż jest na pozostałych tj. kolor wszędzie biały a jeden ciemno brązowy i założył zasłonkę boczna tez w tym kolorze,i tu niektórym właścicielom się nie podoba,twierdza ze popsuł wygląd bloku. Czy są przepisy zabraniające,czy coś zarząd ma działać w tym kierunku?
Sprawy te reguluje ustawa Prawo budowlane. Należy zwrócić się do nadzoru budowlanego w celu wydania stosownej decyzji.
Przy remoncie naszej nieruchomości nie jest możliwe zamontowanie na dachu ławeczek kominiarskich,z przyczyn technicznych,wykonawca zamówił towar,który nie może być wykorzystany,nienaruszony,i dostawca nie chce przyjąć zwrotu,choć nie informował o takim zajściu,to powiększy nieuzasadniony koszt dla wspólnoty.
Proponuję cofnąć się do umowy zawartej z wykonawca usługi remontowej, a przede wszystkim ponownie zapoznać się z projektem remontu. Być może to projektant wymyślił te nieszczęsne ławeczki kominiarskie. Uważam że wspólnota nie powinna płacić za zakres robót, który nie został wykonany.
Prowadzę wspólnotę lokali użytkowych. podjęliśmy uchwale o utworzeni funduszu remontowego no i firmy wpłacają pieniądze na fundusz remontowy. jedna z firm na pełnej księgowości zwróciła się z zapytaniem czy dostaną jakieś dokumenty finansowe na podstawie której dokonają wpłaty na fundusz. no i mam problem jaki dokument im dać, skoro ta wplata to zaliczka, która będzie rozliczana po dokonanych remontach?
Na żądanie właściciela lokalu należy wystawić rachunek, na którym potwierdzicie Państwo jako wspólnota lokalowa wniesiona zaliczkę. Jest bez znaczenia dla systemu podatkowego wspólnoty lokalowej czy fakturę tę otrzymujacy będzie aktywował do kosztów.
Copyright © 2005-2018 Centrum Informacji i Doradztwa Mieszkaniowego Sp. z o.o.
Strona zgodna z XHTML 1.1 i CSS 2.0 • Projektowanie logo, stron internetowych: Akapit